Proiect pentru construirea de parcări supraetajate în Sectorul 4

Știu că problema parcărilor, nu doar în Sectorul 4, ci în tot Bucureștiul, este una dintre cele mai supărătoare pentru locuitori. Iar rezolvarea acestei probleme este una dintre preocupările mele principale. Vestea bună este că în acest an vrem să construim patru parcări supraetajate în zonele aglomerate din Sectorul 4!

Avem deja proiectul, căutăm soluții de finanțare si am identificat deja câteva posibile zone din Sectorul 4 în care am putea construi aceste prime parcări supraetajate, fiecare cu câte 117 locuri. În această etapă a proiectului am stabilit că noile parcări să aibă statut de parcări publice, dar nu exclud posibilitatea ca în unele zone să le trecem în lotul de parcări rezidențiale.

Pentru a exclude orice neînțelegere, vreau să precizez că în acest stadiu este vorba despre un proiect și punerea lui în practică se va face după primirea acordului din partea Consiliului Local. În cazul unei decizii favorabile din partea consilierilor, Primăria va fi împuternicită să semneze contractele de construcție ale noilor parcări, iar din acel moment vom demara lucrările.

Momentan, zonele pe care le­am identificat drept cele mai pretabile pentru acest proiect sunt Alunișului, Reșița, Ulioara, Niculițel, dar aștept și propunerile dumneavoastră, pentru că sunt convins că împreună putem găsi cele mai bune soluții pentru Sectorul 4.

4 Comments

  1. Catalina Dumitru says:

    D-nul Daniel Baluta va rog respectuos daca se poate sa-mi spuneti: cu EVACUATII din calea Serban-Vodă nr111 sector 4 ce veti face? Suntem practic in strada, atat noi cat si copii minori, de 1-2 ani!!! Ce facem??? La ce ne asteptam???
    Va rugam sa ne dati un raspuns.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Toate persoanele din Șerban Voda 111 vor fi mutate în diferite locații pe care le închiriem. Chiar ieri, la Primărie, am avut o întâlnire cu oamenii și v-am înștiintat despre soluțiile găsite. Cu siguranță că, cei care au dosarele complete, care au buletin în Șerban Voda 111, și care sunt locuitori ai sectorului 4, nu vor rămâne fără un acoperiș deasupra capului.

  2. ion says:

    Aceste parcari supraterane nu sunt in niciun caz o rezolvare a “problemei parcarilor” ci doar un surogat populist, asa cum numai o administratie submediocra poate sa produca.
    Sigur, este usor de facut si de “vandut” electoratului “auto”, iar achizitiile de milioane de euro pe care le implica suporta comisioane consistente in interesul celor care au pixul in mana. Trebuie doar “gasita sursa de finantare”, nu-i asa ?
    In realitate aceste constructii hidoase plantate printre blocuri in detrimentul spatiilor verzi vor polua iremediabil aspectul cartieruluui si calitatea vietii de zi cu zi.
    Imi imaginez cu groaza o astfel de monstruozitate amplasata la 10 metri de ferestrele dormitorului meu, unde din intamplare se afla un spatiu viran pe care primaria neglijeaza sa-l amenajeze; aspectul, zgomotul, traficul masinilor vor face un cosmar din viata de zi cu zi.
    Adevarata solutie este mai greu de implementat si de plasat electoratului dar este singura sustenabila pe termen lung: incurajarea transportului in comun care sa devina o alternativa reala la folosirea masinii personale.
    Primul pas ar trebui sa fie modul in care sunt atribuite parcarile de domiciliu existente: un numar de cetateni se pricopsesc cu contracte pe viata prin care platesc sume modice pentru a-si parca troacele sub balcon. Iar fraierii vor plati 100 de lei pe luna la parcarea “automata” ? Atribuiti locurile de parcare pe baza de licitatie astfel incat cine vrea sa parcheze sub balcon sa plateasca un pret corect (si nu unul “social”) iar apoi ridicati toate masinile parcate ilegal, pe trotuare etc. Abia atunci vom vedea care este costul real al utilizarii masinii personale si cat de mare este cererea de locuri de parcare printre blocuri. Nu aveti grija, daca exista cerere sustenabila se vor gasi investitori privati care sa construiasca parcari supraterane, subterane, automate etc, nu este nevoie sa fie afectat bugetul local.
    V-am scris cele de mai sus pentru ca trebuie sa aveti in vedere ca nu toti cetatenii sectorului se gandesc numai la locuri de parcare si mai este nevoie de “surse de finantare” si pentru alte lucruri de care trebuie sa se ocupe primaria: scoli, spitale, ordine publica (reala).
    Daca doriti sa bine meritati pozitia de prim edil al sectorului trebuie sa iesiti din cliseele piedoniste (parcari, palmieri, panselute) si sa propuneti solutii reale, sustenabile pe termen lung (chiar daca sunt mai greu de “vandut” electoratului)

    Cu stima,

    • Daniel Băluță says:

      Bună seara! Vă raspund cu întârziere pentru că solicitările venite de la locuitorii sectorului 4 sunt extrem de multe si de variate, după cum singur ați punctat. Vă asigur că încerc să acopăr prin strategia mea toate problemele sectorului, nu doar cele despre care vorbiți. Există o imagine de ansamblu pe care nu trebuie să o pierdem din vedere. Există lucruri care pot fi făcute într-un timp relativ scurt și lucruri care necesită nu doar voința, ci și implementare atentă, adică timp! Legat de parcările inteligente, această soluție există deja în multe capitale civilizate și vă asigur că nu este singura variantă la care lucrăm în acest moment. Vă mulțumesc pentru sugestii și pentru mesaj și vă garantez că nu încerc să “vând” electoratului nimic. Încerc doar să găsesc soluții pentru extrem de multe probleme pe care le avem de rezolvat. O seară bună vă doresc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Daniel Baluta