RESPONSABILITATEA PRIMĂRIEI CAPITALEI

Pasajul Rutier de la Piața Sudului este unul dintre proiectele cele mai de anvergură și mai controversate ale Primăriei Capitalei. Responsabilitatea managementului lucrărilor din zonă aparține exclusiv Municipalității, care a obținut fonduri europene menite să finanțeze lucrările din zonă.

Proiectul se afla pe lista celor opt obiective ale Primăriei Generale, care ar fi trebuit să se construiască din fonduri europene, însă, din cauza execuției întârziate, Municipalitatea a pierdut finanțarea europeană, care trebuie acoperită acum din bugetul instituției.

Inaugurarea pasajului ar fi trebuit să aibă loc până în data de 31 decembrie 2015, pentru ca proiectul să fie integral achitat din fonduri europene. Firma de construcții responsabilă cu executarea lucrărilor a acumulat o întârziere de jumătate de an, în 12 luni de muncă.

SOLUȚIILE PROPUSE DE PRIMĂRIA SECTORULUI 4

Primăria Sectorului 4 NU are niciun fel de autoritate executivă în privința acestui proiect.

Daniel Băluță, Primarul Interimar al Sectorului 4, a elaborat numeroase demersuri prin care s-a urmărit urgentarea lucrărilor și  presarea reprezentanților Primăriei Capitalei în vederea soluționării imediate a traficului infernal din zonă.

Daniel Băluță a identificat și propus Municipalității câteva soluții alternative menite să fluidizeze traficul din zonă, până la finalizarea lucrărilor, și anume deschiderea unor rute alternative:

  1. O rută care face legătura între Bulevardul Tineretului și Șoseaua Olteniței.
  2. O rută care face legătura între Calea Văcărești și Șoseaua Olteniței.

În acest sens, primarul Daniel Băluță a solicitat Comisiei de Circulație a Primăriei Capitalei avizul pentru existența unui sens unic pentru prima rută, precum și avizele necesare din partea Comisiei Tehnice de Circulație.

Dirijarea circulației de către polițiștii locali se numără printre elementele adiacente la soluțiile propuse de Primăria Sectorului 4.

SCURT ISTORIC

Lucrările pentru pasajul rutier Piața Sudului își au începutul în anul 2014, investiția fiind estimată la suma de 127 de milioane de lei. Lungimea pasajului va fi de 630 de metri, și acesta trebuie realizat pe direcția Calea Văcărești – strada Nițu Vasile.

Autoritățile responsabile au declarat faptul că utilizarea pasajului ar ajunge să reducă timpul de așteptare în trafic cu un procent de aproximativ 74%.

La origini, proiectul prevede și amenajarea a patru pasaje pietonale menite să faciliteze accesul către stațiile de tramvai, precum și modernizarea carosabilului în intersecția Calea Văcărești – Șoseaua Olteniței – strada Nițu Vasile, prin introducerea a patru benzi de circulație în sensul giratoriu. De asemenea, proiectul are în vedere și efectuarea legăturii pietonale prin intermediul unui pasaj subteran între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai localizate pe Șoseaua Olteniței. Lucrările de refacere a liniei de tramvai de pe Calea Văcărești și Șoseaua Olteniței, lucrările pentru liniile de troleibuz aflate în zonă, amenajările peisagistice și modernizarea utilităților aferente obiectivului aflat în construcție stau la baza elaborării proiectului.

STADIUL ACTUAL AL LUCRĂRILOR

În momentul de față, lucrările la pasajul rutier Piața Sudului sunt finalizate în proporție de 40%, conform ultimelor declarații ale reprezentanților Primăriei Capitalei și conform presei.

La începutul lunii ianuarie, lucrările erau finalizate în proporție de 20%. Municipalitatea a declarat și decis că, având în vedere urgentarea lucrărilor pentru a respecta noul termen de finalizare – care este data de 30 iunie 2016, se impune o nouă restricție în circulație.

Începând din data de 20 februarie, în sensul de mers înspre Constantin Brâncoveanu, în dreptul benzinăriei MOL, trotuarul și linia de circulație de pe Calea Văcărești sunt blocate, în vederea amenajării zonei pietonale și a modernizării utilităților.

Se estimează că restricția de circulație durează aproximativ 30 de zile. În acest context, Răzvan Sava a solicitat urgentarea lucrărilor.

Oficialii Primăriei Generale declară că pereții mulați pe rampa de intrare dinspre Calea Văcărești sunt realizați în proporție de 90%, și în proporție de 65% pe rampa de ieșire spre Calea Văcărești.  Procentul finalizării pentru rampa de ieșire și cea de intrare dinspre strada Nițu Vasile este de 50%.

De asemenea, lucrările pentru pasajul pietonal 1 se află în stadiul de 50%, în vreme ce structura de rezistență pentru pasajul pietonal 2 este realizată în aceleași proporții, iar lucrările aferente pasajului pietonal 3 sunt executate în proporții de aproximativ 60%.

A fost realizată structura de rezistență complet pentru trei tronsoane din rampa pasajului rutier, conform Primăriei Municipiului București.

Conform Primăriei Capitalei, se lucrează intens și la finalizarea lucrărilor de deviere a instalațiilor de canalizare, de alimentare cu apă potabilă, de distribuție a energiei electrice și de gaze natural în aria șantierului, demontându-se rețeaua de contact a tramvaiului și troleibuzului pe anumite sectoare.

AU MAI RĂMAS DE EXECUTAT:

  • Finalizarea devierii rețelelor de canalizare, de alimentare cu apă potabilă, de distribuție a gazelor naturale.
  • Fibra optică NetCity.
  • Reîntregirea rețelelor RATB.
  • Realizarea rețelelor noi de semaforizare, iluminat public, pereți mulați și piloni de susținere în zona de intersecție.
  • Continuarea demontării și a remontării liniilor de tramvai și montarea rețelei de contact.
  • Finalizarea dalei de acoperire a pasajului rutier și a pasajelor pietonale.
  • Realizarea sistemelor de canalizare pluvial și de realizare a radierului și sistemului rutier al pasajului.
  • Refacerea sistemului carosabil și a amenajărilor urbanistice.
  • Finisajele și lucrările de arhitectură ale peisajului.

ALTE INFORMAȚII

Când s-a aprobat bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2016, 100 de milioane de lei au fost alocați pasajului subteran Piața Sudului, sumă necesară pentru a acoperi finanțarea europeană pierdută la finalul anului trecut, din cauza depășirii termenului de finalizare a lucrărilor.

Momentan, șantierul aferent pasajului rutier Piața Sudului ocupă aproape în totalitate intersecția, iar zona se confruntă cu o aglomerație permanent, la orice oră. În plus, cozile de la semafoare sunt imense.

Uniunea Europeană va sancționa Primăria Capitalei prin impunerea returnării fondurilor de care deja a beneficiat, dacă nici termenul de finalizare prelungit nu va fi respectat. Termenul limită este data de 30 iunie a anului 2016, iar situația evoluează extreme de încet, în condițiile în care mai sunt aproximativ cinci luni până la deadline.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *