Reabilitarea termică în sectorului 4. Proceduri și costuri pe înțelesul tuturor

Programul de reabilitarea termică e mult mai mult decât o simplă punere a unor straturi de polistiren pe blocuri. Creşte confortul, scade factura, izolează conductele, dă culoare unei vieţi gri, măreşte preţul apartamentelor pe piaţa imobiliară. Banii europeni sunt aceeaşi pentru toate sectoarele. Există o cofinanţare obligatorie.

Când unii vând iluzii, noi oferim certitudini. La alte primării nu se plătesc primii ani de după reabilitare, dar tot se achită cândva, direct sau indirect, de către cetăţeni.

Pentru ca programul de reabilitare să nu se blocheze, avem două variante: fie să ne împrumutăm, iar aici trebuie să ne asumăm costurile aferente – comisioane, rate, dobânzi, fie să absorbim banii din Programul Operaţional Regional al Uniunii Europene, unde costurile pentru bugetul local sunt mult mai puţin împovărătoare.

Cea mai bună variantă rămâne cea de depunere de proiecte pe bani europeni

Am demarat zilele acestea o campanie de informare asupra beneficiilor POR, în care am angrenat peste 200 de oameni din primăria Sectorului 4. Aceştia vor ţine permanent legătura cu asociaţiile de proprietari. Sunt necesare acte şi semnături ale celor interesaţi. Timpul, ca-n Marin Preda, nu mai are răbdare.

Avem de ales: fie să rămânem săraci, fie să absorbim banii europeni.

Decidem împreună.

Procedura și costurile, în linii mari, este următoarea:

A. CIRCUITUL ACTELOR

  1. Asociația își depune cererea de înscriere în program, însoțită obligatoriu de acordul a 2/3 din numărul total al proprietarilor
  2. Primăria realizează: expertiza imobilului, proiectul tehnic al lucrării și estimarea costului. Într-un cuvânt: DOSARUL!
  3. Dosarul se depune la POR (Programul Operațional Regional)
  4. Uniunea Europeana și bugetul de stat, subvenționează 60% din suma totală (bani nerambursabili)

B. CUM SE ÎMPARTE COSTUL TOTAL

  • 60% reprezintă subvenția din partea Uniunii Europene prin POR și subvenție de la bugetul de stat (alte instituții)
  • 15% reprezintă participarea Primăriei Sectorului 4
  • 25% reprezintă cota obligatorie a asociațiilor de proprietari:
  1. Dacă salariul pe membru de familie este mai mic decât salariul mediu pe economie, cota de plată pentru aceste cazuri sociale este de 3,5%. Diferența de până la 25% (21,5%) urmând a fi suportată tot de PS4
  2. Din dosarele astfel depuse, blocurile cu cele mai vechi cereri vor intra primele în reabilitare

52 Comments

  1. George says:

    Buna ziua. Consider ca este o mare eroare ca cererile de anvelopare sa fie rezolvate in functie de vechimea dosarului depus…. am vazut blocuri in cartier construite dupa anul 1980 si care sunt reabilitate. Normal si logic trebuia sa se ia in considerare vechimea imobilului pentru ca acelea au pierderi de energie ridicata si aspect estetic deplorabil..

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Consiliul Local a decis astfel, tocmai pentru că oamenii încă nu sunt interesați să le fie anvelopat blocul și era nevoie de o regulă precum aceasta pentru a-i capacita.

  2. Constantin Florea Administrator says:

    Cine plateste la primarie pers fizice sau si Asoc de Prop.?Eu am sembat deja un act aditional cu Rebu si am 7lei de pers fara TVA.

  3. Monica says:

    Bună ziua,
    Blocul nostru a reușit sa redepuna dosarul în termen, adică sunt in lista publicata de dumneavoastră.
    Intrebare: Când începe reabilitarea?

  4. andreea luminita says:

    blocul B14 din strada Gradiste anr 14 va fi sau nu reabilitat anul asta (2017)? multumesc! Si numai stergeti commenturile!

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Încă primim cereri de actualizare a dosarelor, așa că este prematur să ne pronunțăm în legătură cu reabilitarea unui anume bloc.

  5. Iulia says:

    Aceeasi intrebare ca mai sus, suntem pe lista celor 275 care au redepus dosarul actualizat. Cand se demareaza procedurile?Sau cand se publica o lista cu blocurile ce vor intra anul asta? Multumesc

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Încă mai primim astfel de actualizări, așa că e prematur să publicăm o listă a blocurilor pe care le reabilităm în acest an.

  6. Apostol says:

    Domnule Primar, nu considerati ca trebuie sa se tina cont si de poziționarea blocului ? Mă refer la cele stradale si fațade la bulevard. De exemplu : pe Splaiul Unirii.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Nu! Și nici nu e normal să fie așa, întrucât nu este corect ca o asociație dintr-un bloc care nu e la bulevard, dar care s-a agitat și a depus dosarul cu mulți ani înaintea celorlalte, să nu beneficieze de serviciul pe care l-a solicitat.

  7. manolache dan says:

    Buna ziua !
    As dori sa aflu daca blocul nr. 17 de pe strada Tache Gheorghe nr. 13 (sector 4 – Piata Sudului) este pe lista blocurilor ce urmeaza a fi reabilitate.
    Va multumesc.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! În acest moment încă mai primim dosare pentru reabilitare termică, de aceea incă nu putem aprecia poziția pe care o va ocupa blocul dvs. Mulţumesc!

  8. Bogdan Radu says:

    Buna ziua,

    Va rog sa-mi spuneti daca pentru blocul 5E din soseaua Oltenitei nr. 38 este vreo situatie speciala, intrucat am discutat cu administratorul si mi-a spus ca a depus dosarul, insa observ ca blocul nu se regaseste pe lista celor 275 de blocuri din acest program.

    Multumesc frumos!

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Cel mai probabil, dosarul a fost actualizat ulterior întocmirii listei la care faceți referire.

  9. Bogdan Radu says:

    Buna ziua! As dori sa stiu de ce blocul 5E din Soseaua Oltenitei nr. 38 nu se afla pe lista de 275 blocuri. Administratorul blocului mi-a spus ca a depus dosarul. Este cumva vreo situatie speciala pentru acest bloc?

    Multumesc frumos!

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Vă rog să-mi lăsați numărul dvs. de telefon, pentru a putea fi contactat de un coleg din aparatul de specialitate. Vă mulțumesc!

  10. IONITA ELENA says:

    Buna ziua!
    As dori sa aflu daca avem sanse de reabilitare anul acesta tinand cont ca am reinoit dosarul, desi mai avem un dosar depus inca din 2009.
    Str Huedin, nr 15, bl34, sc 2.
    Va multumim.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Primăria Sectorului 4 caută soluții pentru a finanța lucrările ce urmează a fi demarate pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe. În acest moment se realizează o reactualizare a listei cu blocurile pentru care urmează să fie depuse dosarele în vederea accesării fondurilor europene, în funcție de eligibilitatea respectivelor blocuri. În cel mai scurt timp această listă o să fie publicată. Mulțumesc!

  11. Adrian says:

    Buna ziua,

    Asociatia din Str Pictor Stefan Dumitrescu nr 9 ,bl 8 ,sc A,B,C a depus acum ceva ani dosarul de reabilitare si avem un numar de inregistrare.
    Legat de reinoirea dosarelor nu am fost contactati de absolut nimeni din cadrul primariei pentru a ne comunica ce anume sa mai reinoim tinand cond ca am depune acelasi dosar ( nu a fost schimbat nimic efectiv este acelasi bloc..
    Dupa ce ati trimis acele scrisori am fost vizitati de un domn de la politia locala si ne-a inmanat un tabel pentru expertiza tehnica.
    Am luat semnaturile necesare si a fost predat catre acelasi agent.
    Va rugam sa ne comunicati ce anume trebuie sa facem pentru a beneficia de anvelopare si ce documente trebuie sa mai starngem pentru a fi depuse.

    Va multumim

  12. Adrian Tila says:

    Buna ziua domnule Primar,

    Blocul nr 86, sc 2 de pe Soseaua Oltenitei a depus dosarul din Octombrie 2008, anul acesta toata documentatia fiind adusa la zi.

    Desi spuneti ca anul asta vor fi reabilitatea blocurile care au depus dosarul intre Iunie 2008 si Iunie 2009, acest bloc lipseste din aceste liste.

    Puteti sa imi explicati metoda de alegere a imobilului care va fi reabilitat?

    Va multumesc

  13. simona says:

    Buna ziua .Va rog sa imi explicati unde este specificata in ANGAJAMENTUL DE PLATA pe care trebuie sa il semneze fiacare proprietar SUMA calculata pt fiecare apartament si unde sint specificate procentele 3%,25%sau 100% din costul lucrarii pe apartamentul respectiv.Va rog sa nu imi mai stergeti mesajul.si sa imi dati raspunsul pe blog pt a il vedea toti cetatenii

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Angajamentul despre care vorbiți are specificat doar procentul de 100% și se aplică doar proprietarilor persoane juridice.

  14. BOTEZ DANIEL says:

    INTREBARII FARA RASPUNS

    STIMATE DOMN PRIMAR

    REPREZINT O ASOCIATIE DE PROPRIETARI -IN URMA CU CATEVA ZILE AM PRIMIT O INSTIINTARE DE LA DIRECTIA DE TAXE SI IMPOZITE REFERITOARE LA TAXA DE SALUBRIZARE,SI TOT ODATA AM PRIMIT DE LA FIRMA REBU O INSTIINTARE CA CONTRACTUL INCHEIAT CU EI A FOST REZILIAT SI CA VOR VENI SA RIDICE PUBELELE
    1.DACA PRIMARIA ISI ASUMA ACEASTA RESPONSABILITATE DE CE NU NE POATE LAMURI PS4 MODALITATE,IN CARE VA COLECTA GUNOIUL MENAJER,PUBELE DE UNDE LUAM,ZILELE CAND SE VA RIDICA GUNOIUL,ORA ,UN CONTRACT CADRU???

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Fără contract cadru. Veți plăti doar taxa de 5..03 lei pe lună de persoană. Primăria va ridica gunoiul, tot primăria vă va duce pubele și va schimba toate coșurile de gunoi.

  15. Catalina Sonohat says:

    Buna ziua, am semnat pentru aceasta reabilitare (cat voi plati, asta este…). Mai am o rugaminte la Dvs, daca sunteti amabil, si nu face obiectul acestui topic: as dori sa aduc cateva modificari apartamentului meu din Sect 4 si gasesc cu greu arhitecti dispusi sa se apuce macar se uite peste cererea mea (si ne plangem ca este criza…). Are Primaria Sect 4 o lista de arhitecti cu care a lucrat pana in prezent? Ma gandesc sa apelez la cei cu care a mai colaborat si Primaria. Catre ce birou ma puteti directiona? Va multumesc mult.

  16. manolache dan says:

    domnule Primar,,, de ce nu alocati fonduri pentru consolidarea blocurilor cu risc seismic clasa 1 si 2 din sectorul 4?
    este mai importanta reabilitarea termica decat consolidarea? – este mai importanta vopseaua exterioara decat viata omenilor?

    • manolache dan says:

      blocul 17 de pe strada tache gheorghe nr. 13, sector 4 Bucuresti tocmai a fost incadrat in clasa de risc seismic II ,, in acest bloc traiesc 320 de familii. (are 8 scari cu cate 40 de apartamente pe fiecare scara)

  17. Ileana Cretu says:

    Buna ziua,

    In legatura cu reducerea contributiei, pentru anvelopare in functie de salariul mediu net pe economie – intrebarea mea este, daca incadrarea in aceasta limita se face in fiecare an(din cei 10 cat se achita suma) , pt ca daca se face doar la momentul cand se incheie contrbactul, unii vor fi norocosi, iar altii vor avea ghinion( vorba unui clasic in viata).; pt ca in decurs de 10 statutul fiecaruia dintre noi se poate schimba (somer-salariat si invers sau salariat- pensionar.
    Multumesc anticipat

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Normele legale nu ne permit să refacem anual anchetele sociale pentru a redimensiona cuantumul contribuției care îi va reveni fiecărui proprietar în parte.

  18. Ileana Cretu says:

    Buna ziua,
    In legatura cu reducerea contributiei pentru anvelopare in functie de venitul mediu net as dori o precizare :
    Incadrarea se va face in fiecare an din cei 10?
    Pentru ca daca se va face doar la momentul inceperii contractului – unii locatari vor fi norocosi iar altii vor avea ghinion( vorba unui clssic in viata); avand in vedere faptul ca dealundul a 10 ani statul fiecaruia dintre noi se poste schimba ( somer, salariat , pensionar)
    Multumesc anticipat.

  19. Adrian says:

    Adrian says:

    March 10, 2017 at 9:33 am

    Buna ziua,

    Asociatia din Str Pictor Stefan Dumitrescu nr 9 ,bl 8 ,sc A,B,C a depus acum ceva ani dosarul de reabilitare si avem un numar de inregistrare.
    Legat de reinoirea dosarelor nu am fost contactati de absolut nimeni din cadrul primariei pentru a ne comunica ce anume sa mai reinoim tinand cond ca am depune acelasi dosar ( nu a fost schimbat nimic efectiv este acelasi bloc..
    Dupa ce ati trimis acele scrisori am fost vizitati de un domn de la politia locala si ne-a inmanat un tabel pentru expertiza tehnica.
    Am luat semnaturile necesare si a fost predat catre acelasi agent.
    Va rugam sa ne comunicati ce anume trebuie sa facem pentru a beneficia de anvelopare si ce documente trebuie sa mai starngem pentru a fi depuse.

    Va multumim

    Reply

    Daniel Băluță says:
    March 13, 2017 at 4:03 pm

    Bună ziua! Dacă îmi lăsați un număr de telefon, colegii mei vă vor suna și vă vor oferi toate detaliile de care aveți nevoie.

    Reply

    Adrian says:
    March 14, 2017 at 8:58 am

    Buna ziua,

    0744.538.370 Adrian Stancu
    0724.347.360 Nita Costel

    Buna ziua ,

    Am lasat numerele de contact dar din pacate domnule primar nu am fost contactati de cineva.

    Va multumesc

  20. Vasile Istrate says:

    Buna ziua,
    Sint presedintele Asociatiei de Proprietari din Poterasi 20-22 (blocul care apare in imaginea de mai sus la …. ASA NU). Numele meu este Istrate Vasile si am depus documentatia pt POR. Daca putem face ceva mai mult in sprijinirea organelor locale implicate in reabilitarea blocului, va rugam sa ne contactati. Dorim sa schimbam fatada care strica imaginea din centrul orasului, dar posibilitatile financiare ale proprietarilor nu ne pot permite acest lucru.
    Mentionez ca blocul a fost consolidat imediat dupa cutremurul din 1977 si putem pune la dispozitie documentatia de consolidare.
    Va multumim anticipat si va rog sa contati pe sprijinul meu in tot ceea ce priveste aspectul si mentinerea durabilitatii imobilului.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Urmează să depunem dosarele pentru obținerea fondurilor europene în vederea reabilitării termice a blocurilor. Vă mulțumim!

  21. Cristian says:

    “Dacă salariul pe membru de familie este mai mic decât salariul mediu pe economie, cota de plată pentru aceste cazuri sociale este de 3,5%. Diferența de până la 25% (21,5%) urmând a fi suportată tot de PS4”
    Sinteti sigur ca venitul pe membru de familie este mai mic decit salariul MEDIU si nu pe salariul minim?

  22. Hilda Iliescu says:

    Buna ziua.
    Am primit din partea PS4 instiintare pentru înscrierea blocului in Programul de Reabilitare termica.
    As vrea sa va intreb care este termenul limita de depunere la Primarie, a dosarului pentru înscrierea blocului ?
    Daca blocul este construit in anul 1925 si este incadrat in U3 se poate inscrie in Programul de reabilitare termica?
    In materialul primit de la Primarie, se specifica intervalul intre 1950-1990 de construire a blocurilor ce urmeaza a fi reabilitate termic .
    Mentionez ca de la Primarie ni s-a spus ca nu are importanta daca blocul nu se incadreaza in perioada de constructie 1950-1990.
    Va multumesc

  23. Danyella says:

    Bună Seara domnule primar,în primul rînd vreau să apreciez,că aţi început, atît cît am putut observa, Campania de Curăţenie de Revigorare,a sectorului, şi în mod special ,am văzut că au început să se spele pe străzi,B-dul Obregia, am văzut cum poliţişti de la poliţia comunitară ,puneau acele informari pe geamul automobilelelor parcate ,s-a început deasemenea acţiunea de “TOALETARE” a COPACILOR,destul de vechi,putrezi, şi Inestetici,cu risc major, la eventuale ,declanşări ale Forţelor naturii, deasemenea vizibil cu ochiul liber ,apariţia oamenilor de curăţenie, care se poate constata cu satisfacţie ,că s-a îmbunătăţit cît de cît ,aspectul străzilor, este puţin mai curat, saci menajeri , plini,dar ,Încă ,mai este foarte mult, pînă ce fiecare ,Angajat al Firmelor de salubritate, cu care cred că aveţi Contract ,vor deveni şi ei mai Responsabili,venind la servici ,Motivaţi,să se achite de Îndatoririle pentru care sunt Retribuiţi. Aş dori să vă rog ,să luaţi în Consideraţie situaţia ,TOALETEI ECOLOGICE PUBLICE de la NIŢU VASILE, pentru că este IMPERIOS NECESARĂ,INDISPENSABILĂ,nu doar nouă, PENSIONARILOR,care vom ieşi la plimbare, vom sta ceva timp şi pe Bănci ,să SOCIALIZĂM, ţinînd cont că vine Vremea Frumoasă ,care ne alungă din “BETOANE”,sa o aduceţi din nou,Montînd-o pe locul unde era amplasată.nu ştiu care a fost CAUZA pentru care a fost luată dar vă rugăm ,să Dispuneţi, cît mai urgent AMPLASAREA ei ,şi de ce nu şi a altor cîteva TOALETE ,la distanţe apreciabile ,pentru a veni în sprijinul persoanelor de Vîrsta a 3-a,pe Bulevardele principale ,C.BRĂNCOVEANU, EMIL RACOVIŢĂ.Noi persoanele de vîrsta a 3-a ni se recomandă să facem MIŞCARE,ei bine dacă eu plec de-acasă din strada Covasna ,şi mă plimb,1-2 ore,pe aceste bulevarde,mă opresc pe o bancă ,consum apă,şi implicit după efort şi consumul apei ,intervine necesitatea de a merge la toaletă .O altă Mare Problemă pe care vreau să o semnalez, este cea a BLOCURILOR care arată DEPLORABIL,COJITE ,CRĂPATE ,şubrezite, de zeci de ani,de
    blocuri care au peste 50 de ani de viaţă,şi nu au fost şi ele consolidate, zugrăvite, schimbîndu-le aspectul GRI, în culori vii,care aduc un suflu Încurajator.Ce v-aţi propus pentru acest An 2017,cîte BLOCURI ar trebui , ANVELOPATE, se va RESPECTA, oare LISTA cu ordinea în care au fost DEpuse DOSARELE,,doi ani de zile nu s-a anvelopat nici un bloc, cum este posibil ,de ce oare în sectoarele 2 şi 3 s-au Anvelopat pe Bandă blocurile într-o Proporţie ,incomparabilă cu a sectorului 4 ,în care s-aStagnat din ce considerente, greu de spus.şi în consecinţă,că vorbesc ,drept ,corect şi justificat, am un exemplu,care te îndeamnă la REVOLTĂ,INDIGNARE, întrebîndu-te ca om,ca cetăţean cum e posibil, BLOCUL A8,str.STUPILOR Nr.7, Poz.158 în DESFĂŞURĂTORUL 2014-2020,al Blocurilor din sec.4 care urmează ANVELOPAREA.stă cu SCHELA pe el , din DECEMBRIE 2016,suntem la sfîrşitul lunii Martie, şi nici urmă de muncitor,este INADMISIBIL,astfel de atitudini,de NEPĂSARE,nu ştiu a cui este vina sau Responsabilitatea dar în RITMUL acesta de “MELC”,nu mai există nici o Speranţă,că cele 1360 de BLOCURI din sectorul 4 vor fi FINALIZATE pînă în 2020,conform DESFĂŞURĂTORULUI cu PLANIFICAREA făcută în Conformitate cu CERERILE depuse de ASOCIAŢIILE de PROPRIETARI.în Speranţa,că veţi fi primarul care vă puneţi în SLUJBA CETĂŢEANULUI,dorind şi dăruindu-vă cu Pasiune şi RESPONSABILITATE ,ÎNFRUMUSEŢĂRII VIEŢII noastre a locuitorilor sectorului 4,noi vă promitem SUSŢINEREA noastră Totală, Ataşamentul ,în tot ce întreprindeţi,şiMULŢUMIREA că în sfîrşit putem spune cu satisfacţie şi Mîndrie justificată că avem unPrimar VREDNIC de RESPECT,ADMIRAŢIE şi Preţuire!!!BUNUl DUMNEZEU să vă BINECUVINTEZE FAMILIA VIAŢA, El să vă CALĂUZEASCĂ cu ÎNŢELEPCIUNE,PRICEPERE şi ŞTIINŢĂ!!!

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! Am luat act de sesizarea dvs. şi voi trimite o echipă pe teren, pentru a constata cele semnalate. Vă mulţumesc!

  24. Andreian Simona says:

    Bună ziua. Bl.A nr.104 -116 din sos.giurgiului aflat la pozitia 151 in lista care ati publicat o in ziarul primăriei cand intra in lucru.multumesc.

    • Daniel Băluță says:

      Bună ziua! În acest moment încă mai primim dosare pentru reabilitare termică, de aceea încă nu putem aprecia poziția pe care o va ocupa blocul dvs. Mulţumesc!

  25. Ion vinereanu says:

    Bl 1A,str sura mare nr.1,a depus actele pe 3.01.2017,nu este pe nici o lista de reabilitare,de ce.,

  26. Bogdan Radu says:

    Buna ziua! In data de 9 mai s-a aprobat in consiliul local o lista de cheltuieli pentru 109 blocuri, in vederea reabilitarii termice. Imi puteti spune, va rog, cand incepe reabilitarea termica a lor si care este intervalul de timp in care estimati ca vor fi terminate cele 109 blocuri?

    Multumesc frumos!

  27. Bogdan Radu says:

    Buna ziua! Revin cu intrebarea adresata acum o luna si ramasa fara un raspuns din partea Dvs. Va rog sa-mi spuneti cand va incepe reabilitarea termica a celor 109 blocuri a caror lista a fost aprobata in Consiliul Local in data de 9 mai si cat estimati ca va dura reabilitarea termica a tuturor celor 109 blocuri. Multumesc frumos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *