Ieri am participat la prima dezbatere electorală din această campanie, la Radio România Actualități. Pentru aceia dintre dumneavoastră care nu au reușit să asculte dezbaterea, am pregătit un scurt articol în care voi sumariza principalele puncte discutate și ideile pe care eu le-am înaintat, în acest sens.
Am fost întrebat cum va arăta Sectorul 4, iar răspunsul meu este unul cât se poate de realist: din punct de vedere al infrastructurii, Sectorul 4 nu se prezintă într-o condiție bună, nici pe departe. Iar acest lucru îl afirm în ideea că ne confruntăm cu deficit al locurilor de parcare, la fel cum zona de sud a Sectorului 4 se confruntă cu un deficit în ceea ce privește utilitățile. Între Primăria Sectorului 4 și Primăria Capitalei a existat o relație defectuoasă, iar acesta este principalul motiv pentru care avem o serie de străzi cărora le lipsesc apa și canalizarea.
Piața Sudului a fost un alt subiect de discuție, în cadrul dezbaterii. Din nefericire, de aproximativ șase ani avem de-a face cu o situație catastrofală în zona Piața Sudului. Șantierul de pe Văcărești a existat vreme de trei ani, iar ulterior, finalizarea lucrărilor de la Pasajul Piața Sudului sunt într-o întârziere imensă, care a cauzat pierderi de 84 de milioane de lei. În plus, există probabilitatea foarte ridicată să se mai piardă încă 16 milioane de lei, dacă nici termenul actual de finalizare – 30 iunie – nu este respectat. Iar această situație nu reprezintă altceva decât rezultatul unui management defectuos al Primăriei Municipiului București. Și în acest context, adaug și faptul că în absența unei colaborări adecvate între primăria de sector și Primăria Capitalei, nu vom reuși să identificăm soluții. Împreună, este imperios necesar să găsim rute alternative și soluții de semaforizare.
În privința locurilor de parcare, trebuie spus că, în Sectorul 4, din cauza bugetului mic, administrația Sectorului 4 are o viziune puțin diferită de cea a altor sectoare. Foarte mulți locuitori ai Sectorului 4 lucrează în alte zone ale Bucureștiului, motiv pentru care cea mai eficientă soluție ar fi construirea parcărilor supraetajate la nivelul stațiilor de metrou precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Leonida etc. Totodată, avem nevoie să creștem numărul de parcări între blocuri, iar în ceea ce ne privește vom face acest lucru prin intermediul parteneriatului public-privat. Această soluție vine tot pe fondul bugetului redus.
Legat de fuziunea RADET – ELCEN, am convingerea că PSD va reuși să rezolve această problemă. Ba mai mult, un punct important în programul pentru Capitală – și anume contorizarea individuală RADET, este imperios necesară pentru eliminarea plății de către locuitori a pierderilor și pentru eliminarea incompetenței. Contorizarea individuală pentru fiecare gospodărie este soluția pentru agentul termic.
Am fost întrebat și dacă oamenii își vor recupera banii plătiți în urma sistemului pausal de paltă a pierderilor, iar răspunsul este următorul: ceea ce s-a pierdut, nu se va mai putea recupera vreodată, ca să vorbim sincer și realist. În prezent, importante sunt finalizarea fuziunii RADET – ELCEN și contorizarea individuală pentru plata a ceea ce se consumă în mod real, nu a pierderilor. Totodată, trebuie menționat că acest tip de contorizare rezolvă și problema plății apei reci la preț de apă caldă (etajele superioare ale blocurilor se confruntă, de obicei, cu această problemă). Soluțiile identificate sunt reprezentate exact de ceea ce menționam – contorizarea individuală.
Zona Piața Sudului este impracticabilă, și am afirmat acest lucru și în cadrul dezbaterii electorale. Comerțul din acest areal a fost efectiv pulverizat, iar aucm nu pot decât să îmi doresc să se respecte termenele de finalizare. Încercăm temporar să reducem costurile pentru tarabe în zonă. Adresabilitatea pe care Piața Sudului o are acum față de cei pe care îi deservea a scăzut drastic. Să nu uităm, totuși, că cel puțin 100.000 de oameni trec pe acolo zilnic, fiind un punct nodal al Bucureștiului.
Am discutat și despre posibile puncte de atracție pentru turiști. În acest sens, am două proiecte principale: unul pe care intenționez să îl realizez în colaborare cu Primăria Capitalei, fiind vorba despre zona istorică ce se poate dezvolta foarte bine în permiterul alcătuit de Strada 11 Iunie – Strada Justiției – zona de lângă Coșbuc și Mitropolie – adică pe acele străzi care au un parfum al Bucureștiului Interbelic. În prezent, multe dintre clădiri se află în paragină, dar fiind proprietatea Administrației Fondului Imobiliar, acestea pot fi restaurate.
Iar al doilea punct din planul meu de dezovoltare vizează transformarea parcului Orășelul Copiilor în Legoland. În calitate de primar interimar, am efectuat deja demersuri pentru a vedea care sunt costurile pe care acest proiect le-ar presupune.
2 Comments
V-am ascultat la radio si ma bucur ca va veti ocupa si de problemele pe care le avem cu Radetul pentru ca este frustrant sa ramanem mereu fara apa calda si in acelasi timp sa platim lunar pierderile in loc sa platim doar ceea ce consumam. Am incredere ca dvs veti rezolva si aceasta problema in totalitate.
Sectorul nostru are multe probleme dar cel mai prost sta la capitolul infrastructura si am vazut ca dvs deja lucrati la remedierea acestor probleme. Imi plac proiectele pe care vi le-ati propus sa le realizati si va urez mult succes in a le duce pana la capat in calitate de primar.